EL COLOMER
ARXIU DEL BLOC
-
▼
2013
(103)
- ► de desembre (12)
- ► de novembre (8)
- ► de setembre (5)
-
▼
de maig
(11)
- BLOC-Compromís aposta per un impuls de Fimel en l’...
- Participacions Preferents. Assemblea informativa a...
- Presentació del poemari de Pere Cano
- El Grup Municipal de BLOC-Compromís fa propostes d...
- Fimel 2013, punt d’inflexió en la promoció econòmica
- Unes 500 persones es mobilitzen per un millor serv...
- Viatge reivindicatiu en metro per l'Horta Nord
- Este diumenge, mobilització pel 2n aniversari del 15M
- BLOC-Compromís proposa una alternativa ciclista pe...
- 9 de maig, vaga general educativa
- La justícia frena la campanya contra el valencià d...
-
►
2012
(72)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (6)
-
►
2011
(91)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (12)
- ► de setembre (4)
-
►
2010
(115)
- ► de desembre (13)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (9)
dilluns, 20 de maig del 2013
15:26 | Publicat per
Bloc de Meliana |
Modificar el missatge
Al setembre, tindrà lloc
la 14ª edició de Fimel, la Fira
Agrícola i Comercial de Meliana. Al
2000, fou la primera d’estes característiques a l’Horta Nord. La finalitat,
potenciar els sectors agrícola i comercial del municipi. L’un, l’agrícola, en
ser un dels sectors tradicionals de Meliana, poble de l’horta de València, on
encara hi ha moltes famílies i bona part del terme vinculats a esta activitat.
L’altre, el comercial,
en haver esdevingut al final dels anys 90 un dels motors de l’economia local,
en créixer el nombre d’establiments comercials i d’activitats professionals, i haver
fet de Meliana un veritable centre comercial. Hui, en el context de
crisi econòmica, cal repensar els projectes. A partir d’una identitat pròpia,
cal buscar noves maneres de projecció i de presència d’uns sectors econòmics
molt castigats.
A Meliana, hem tornat a indicadors
anteriors a Fimel. Així, si al 2000 hi havia 192 activitats comercials detallistes,
al final del 2011 n’eren 173. Mentre que al 2007 van arribar a 270. Del 2006 al
2011, l’activitat comercial s’ha reduït un 11,7% en el sector comercial detallista,
un 7,1% en el majorista i un 23,2% en la restauració. Paral·lelament, la
desocupació entre la població potencialment activa ha passat del 5,2% del 2006
al 14% del 2011.
Per a fer front a esta
realitat, la fira necessita d’una reorientació. Cal actualitzar-ne el format i
el contingut perquè l’agricultura, el comerç i els professionals locals siguen
protagonistes.
S’ha d’aprofundir en diferents
línies d’actuació amb un tractament integral, arriscat i innovador. La primera
i bàsica, reil·lusionar els comerciants, els llauradors i els professionals de
Meliana amb un format de fira i unes facilitats que facen més atractiva la
participació, amb propostes que vinculen els visitants amb l’activitat
econòmica del municipi. Cal reorientar l’oferta d’activitats en la programació
de Fimel, que s’ha d’elaborar, sobretot, pensant en el públic que es vol atraure.
La fidelització de nous visitants dependrà d’una bona estratègia de promoció,
que ha de ser més prolongada en el temps i on l’ús de les tecnologies de la
informació i la comunicació (TIC), especialment la web i les xarxes socials,
han de jugar un paper important. És necessari un nivell tècnic i de
professionalització major i uns recursos econòmics suficients.
A Meliana ens juguem el
futur econòmic del municipi, però també un dels referents emblemàtics que ens
han cohesionat i ens han projectat com a poble.
Josep Riera
Portaveu de
BLOC-Compromís de Meliana
Article d'opinió publicat en Levante-emv, dissabte 18 de maig de 2013
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
VÍDEOS PLENS
FEM MELIANA MILLOR
Mostra Fem Meliana Millor en un mapa més gran
2on Passeig per l'horta
SOBRE NOSALTRES
- Bloc de Meliana
- Ací podràs trobar notícies de Meliana i de l'agrupació local del BLOC.
CONTACTE
C/Túria, 2 de Meliana
Tlf. 608996311
meliana@bloc.ws
blocmeliana@gmail.com
Tlf. 608996311
meliana@bloc.ws
blocmeliana@gmail.com
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada